sâmbătă, 19 decembrie 2015

Skins Uk: Prima generație

Creatori: Jamie BrittainBryan Elsley
Actori: Kaya Scodelario, Nicholas Hoult, Joe Dempsie, Hannah Murray, Mike Bailey, April Pearson, Mitch Hewer, Larissa Wilson.
Gen: Teen Drama, Romance
Anul apariției: 2007
Stadiu: 7 sezoane, 61 de episoade (complet)
IMDB rating: 8.2/10
Plot: The story of a group of British teens who are trying to grow up and find love and happiness despite questionable parenting and teachers who more want to be friends (and lovers) rather than authority figures.

Da, da, am revenit din nou, tot cu un serial. Scuze că nu am postat timp de vreo lună și ceva. Teze, teste, proiecte, chestii. Știți voi.


Aveam în plan să fac recenzie unor cărți și apoi unui film, dar mă rog, din câte vedeți, m-am decis să fac recenzie acestui serial, pentru că nu m-am putut abține. Am auzit de el de mai mult timp, și probabil mulți dintre voi ați auzit, dar nu știu câți dintre voi s-au gândit de fapt să se uite la el. Și ceea ce vă recomand este să vă uitați, cel puțin la primele două sezoane. Eu m-am uitat și sincer nu-mi pare rău.

În primul rând, să vă explic care e faza cu titlul. „Uk” apare acolo, deoarece varianta britanică a serialului este cea originală (și cea mai bună, desigur), iar americanii, la fel ca la Sherlock, s-au gândit să își facă propria lor variantă a serialului, după aceea.

Serialul este alcătuit din șapte sezoane. Primele două sezoane, și cele mai bune, vorbesc despre „prima generație”, un grup de adolescenți din Bristol, un oraș din Anglia, care învață la colegiul Roundview și trec împreună prin toate dificultățile vârstei, majoritatea având situații familiale nu tocmai bune. 


Pentru că personajele sunt cele mai importante în serialul ăsta, o să încerc să spun câte ceva despre fiecare (fără să dau prea multe spoilere). De la stânga la dreapta:

Chris. Este unul din personajele mele preferate. Sigur că sfârșitul sezonului doi m-a făcut să plâng și să îmi pară rău pentru el, dar nu contează. Cred că pur și simplu îi admir curajul mult prea mult, puterea cu care a reușit să suporte toate rahaturile care i s-au întâmpla și să se descurce singur, felul în care iubește pe toată lumea, și când se atașează de cineva, o face din toată inima... nu știu, dar pur și simplu nu merita.

Anwar. Este un băiat musulman, care este obligat de către familia sa (mai ales de tatăl său, care este foarte sever) să facă rugăciuni de cinci ori pe zi, deși clar nu ține cont de religie atunci când bea, fumează, și f*te tot ce prinde (scuzați-mi limbajul). 

Tony. Tony este personajul ăla care m-a făcut să îmi schimb părerea despre el de la un episod la altul, și asta nu doar o dată. La început chiar mi-a plăcut de el, serios. E genul ăla de tip deștept, drăguț și amuzant în același timp. Dar cu fiecare episod a început să-mi placă din ce în ce mai puțin, văzând cum își bate joc de Michelle și încercând să își trăiască viața la maxim, rănindu-i însă pe ceilalți. Totuși, situația o să ia o întorsătură drastică, și în sezonul doi Tony o să se schimbe complet. Doar atât vă zic.

Sid. El și Chris sunt clar preferații mei. E genul de tip care dă mereu de necaz, nu ia note bune la școală, nu este plăcut de fete, și se ceartă mereu cu tatăl lui, care nu-l consideră bun de nimic. Este exact opusul lui Tony, care este prietenul lui cel mai bun, aparent. În prima parte a serialului, Sid visează la o relație cu Michelle, iubita lui Tony, chiar dacă cei doi nu sunt potriviți unul pentru celălalt, lucru de care își vor da seama mai târziu.

Maxxie. No hai că am ajuns și aici. Vreau să vă spun că am avut sau am un fel de crush pentru el, cred, nu știu dacă pentru actor sau personaj. Maxxie nu are o viață tocmai ușoară, fiind de obicei tratat diferit pentru faptul că este gay. Are talent la desen și e un dansator foarte bun, deși tatăl lui vrea ca el să devină constructor și să trateze dansul doar ca pe un hobby. În afară de asta, e cel mai bun prieten al lui Anwar și e un tip atât de adorabil.

Michelle. Nu. Nu o cred în niciun caz curvă sau ceva de genul, pentru că nu e. L-a iubit mult pe Tony, de aceea s-a întors de fiecare dată din nou la el, dar mă bucur că într-un final a luat decizia corectă. Și da, poate că nu a stat lângă el atunci când a avut nevoie de ea, dar asta nu înseamnă că nu ține la el. Nu știu de voi, dar mie chiar îmi place de ea.

Sketch. Apare doar din sezonul doi și este stalker-ul lui Maxxie. Poate că unii dintre voi o urăsc, dar mie îmi este milă de ea. Poate că își merită soarta, poate că a meritat să fie rănită, după tot ceea ce a făcut... Nu știu. Dar Sketch mi-a arătat cât de periculoasă poate fi obsesia, și că până la urmă, ești părăsită de cei la care ții. Nu e tocmai un personaj negativ, a trebuit să treacă prin multe, având mama paralizată și nimeni care să o ajute...

Jal. La Jal mi-au plăcut de prima dată inteligența și personalitatea ei puternică. Nu e genul de persoană care să poată fi fraierită ușor, dar când se îndrăgostește de cineva, o face sincer. Nu trăiește o viață prea grozavă, ținând cont că mama ei a plecat de-acasă și nu mai dă niciun semn de viață, tatăl ei nu îi dă nicio atenție, iar fratele ei o enervează tot timpul. Și astea nu sunt singurele greutăți prin care va trece, și uite că totuși este în viață.

Cassie. Are un rol foarte important în acest serial și influențează, într-un fel sau altul, majoritatea personajelor. Este anorexică și nu se atinge de mâncare zile întregi. Are o familie cam degenerată, ca să zic așa, și totuși ea este atât de inocentă. De-a lungul serialului ajunge să fie rănită extrem de mult și să rănească la rândul ei. Trece prin multe schimbări, și până la urmă nu ai cum să nu o compătimești, pentru că a trecut prin atât de multe.

*

Un alt personaj destul de important este Effy, sora mai mică a lui Tony. După ce „prima generație” va absolvi colegiul Roundview, urmează „a doua generație”, din care face parte și Effy. A doua generație vor fi protagoniști pentru următoarele două sezoane, adică trei și patru. În sezoanele cinci și șase va apărea „a treia generație” de adolescenți. Sezonul șapte are numai șase episoade, câte două pentru fiecare generație.

Nu am idee dacă v-am convins sau nu să vă uitați la acest serial, dar un motiv cert pentru care merită să-l încerci este cast-ul, care mi-a plăcut din prima. Nicholas Hoult e sexosul care îl joacă pe „R” în filmul Warm Bodies, Joe Dempsie și Hannah Murray (Chris și Cassie) apar și în Game of Thrones. Kaya Scodelario e o altă actriță genială, care a jucat și în The Maze Runner și o groază de alte filme. Eu una zic că merită. În caz că vă gândiți să vă uitați, aveți aici linkul. Sper să vă placă. Cel puțin primele două sezoane, care sunt sunt absolut geniale. De restul nu știu.



Niciun comentariu: